1. Home
  2. Meer HAS
  3. Blogs
  4. HAS Food Experience blog: En dit schrijven de bladen

HAS Food Experience blog: En dit schrijven de bladen

Aan media-aandacht geen gebrek voor de HAS Food Experience. Verschillende vakbladen en regionale media schreven over onze studenten en/of brachten ze prachtig in beeld.

Enkele uitspraken die opvielen zijn: 

  • De millenials rammelen aan de deur volgens hoofdredacteur Peter Garstenveld van Distrifood. Hij is oprecht verheugd hoe deze groep tegen de wereld kijkt en roept de branche op om echt aan het werk te gaan in zijn column op 6 februari.
  • Pakkracht was (uiteraard) erg enthousiast over de podiumplaatsen van verpakkingsconcepten van de toekomst. Hoofdredacteur Sabine Weller jureerden samen met ambassadeurs uit het bedrijfsleven en lectoren de categorie Consumer & Business. In Pakkracht werd zowel online als in het offline vakblad uitgebreid stil gestaan bij diverse verpakkingsconcepten van onze studenten. Lees het vakblad hier  
  • Food Personality typeert de HAS Food Experience als de ‘Kraamkamer van morgen’, aldus hoofdredacteur Gé Lommen. Hij schreef 4 pagina’s over HAS Hogeschool, HAS Food Experience, studenten, alumni en lectoren. Het artikel, doordrenkt met ondernemerschap, legt de discussie over intellectueel eigendom op een mooie manier bloot.
  • Vakblad Voedingsindustrie schreef in de maart editie over diverse projecten inclusief onze alumnus Lisa Rotteveel. Volgens hoofdredacteur Judith Witte is het evenement uitgegroeid tot een bruisend platform dat studenten met kansrijke concepten de weg naar de markt helpt te vinden.  
  • In Nieuwe oogst kreeg Janna van den Elzen zowel in het online als offline artikel aandacht voor haar concept Poober, kunstmestvezelverpakking.  
  • VMT publiceert traditiegetrouw al vóór aanvang van de HAS Food Experience. Dit jaar met een online artikel. Hoofdredacteur Dionne Irving nam zitting in het jurypanel van categorie Green & Tech en bracht alle winnaars mooi in beeld. 

Betrekken van Media

Het betrekken van hoofdredacteuren van gerenommeerde (vak)media was een onderdeel van het vernieuwde HAS Food Experience concept. Dit heeft geresulteerd in een flinke stijging van media-aandacht voor, tijdens en na het evenement. Niet alleen de stijging is interessant, maar zeker de inhoud van de artikelen is flink verbeterd. Studenten staan met hun projecten steeds vaker centraal in de vakmedia.

Zo krijgt de branche een goed beeld waar onze studenten toe in staat zijn, wat hen beweegt en hoe zij de toekomst in food zullen gaan maken. Door studenten te helpen om ze met hun vernieuwende ideeën écht voet aan de grond te zetten in vakmedia, werken we aan een betere toekomst, voor onze studenten én onze sector.  

 

Op onze vernieuwde website has.nl vind je de online versie van het jaarboek dat we recent gepubliceerd hebben. Wil je dit inspiratie-infuus liever écht kunnen vasthouden? Bladeren door de prachtige foto’s en verhalen van onze studenten? Bestel hier het fysieke boek en wij bezorgen het op jouw deurmat. De oplage is beperkt, dus wees er snel bij. 

Lees ook de andere HAS Food Experience blogs!