De HAS Food Experience is hét jaarlijkse food-evenement van HAS Hogeschool waarop studenten innovatieve food-projecten presenteren en meedingen naar de FoodmanShip Awards. Dit jaar was de 14e editie van het evenement dat de afgelopen jaren tot soms wel 1500 bezoekers trok, onder wie veel foodprofessionals en gerenommeerde foodbedrijven. In coronatijd werd het evenement vernieuwd. De HAS Food Experience werkt van podium naar platform en zorgt er zo voor dat steeds meer studenten met hun kansrijke ideeën en projecten de weg naar de markt vinden.
Projecten online bekijken
De FoodmanShip awards werden uitgereikt tijdens een online event op 1 februari. Tijdens deze ‘liveshow’ nam presentator Rudy van Beurden de deelnemers mee langs de genomineerde projecten en deelden experts de laatste ontwikkelingen op het gebied van food. Naast het online event kunnen deelnemers zelf online alle projecten bekijken én de hele week speeddate meetings aanvragen met de studenten die het project hebben uitgevoerd.
On the Road to 2030
De projecten van de studenten waren dit jaar verdeeld over 5 categorieën met een met een focus op de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, waar wij ons als HAS Hogeschool actief aan committeren. Met die focus zijn wij ‘On the road to 2030’, het centrale thema dit jaar.