De Dutch Food Week is echter meer dan alleen een week in oktober. De organisatie brengt het hele jaar door allerlei thema’s rondom voedsel onder de aandacht bij het Nederlandse publiek en spant zich daarbij in om de agrofoodsector actief te verbinden aan de consument. HAS Hogeschool draagt hier als educatiepartner graag aan bij.
Krachten bundelen
Bestuursvoorzitter Reggy van der Wielen van HAS Hogeschool: “Als HAS Hogeschool zetten we ons in voor zowel het duurzaam produceren van voedsel als het creëren van een gezonde voedselomgeving waarin consumenten worden gestimuleerd de juiste voedselkeuzes te maken. Om dit te bereiken is het nodig dat de betrokken partijen de krachten bundelen. De Dutch Food Week biedt hiervoor een mooi podium en netwerk waar we ons graag aan verbinden.”
Sparringpartner
“Jongeren zijn een belangrijke groep in het kader van Dutch Food Week”, vult Bert van Wanrooij van Dutch Food Week hierop aan. “Niet alleen zijn ze actief als social media reporter tijdens onze events of als ondernemer in de jaarlijkse kickstartshow. Maar ze spelen ook een rol als sparring partner voor ondernemers. We kunnen uiteraard niet alleen de doelgroep bereiken, samenwerking is daarin essentieel. Daarvoor heb je organisaties zoals HAS Hogeschool nodig. Zij kunnen met hun studenten een belangrijke aanjager zijn van de bekendheid van Dutch Food Week.”