“Na een tip door adviseur Agnes Vries van HAS green academy, raakten we enthousiast over de cursus Business Concepts & Sales. Binnen Scelta Mushrooms, kampten we met een casus die hier precies op aansloot. Namelijk de nieuwe product-markt combinatie van paddenstoel mycelium in hondenvoeding. Een product dat we al in ons assortiment hadden, maar graag in een nieuwe markt van pet food wilden toepassen. Binnen deze industrie zagen we kansen voor ons product en deze wilden we graag onderzoeken. De uitwerking van een businessplan is dan de basis om de potentie inzichtelijk te krijgen”
Business Concept & Sales - Elle Janssen
Elle Janssen werkt als projectmanager bij Scelta Mushrooms en volgde de cursus Business Concept & Sales.
Scelta Mushrooms is een innovatief familiebedrijf wat champignons verwerkt tot een breed assortiment producten; van vers ingevroren en lang houdbare, geconserveerde champignons tot natuurlijke smaakversterkers. ‘We halen er alles uit wat erin zit!’
Elle ontving de eerste HAS microcredential voor de succesvolle afronding van de cursus Business Concept & Sales in Venlo.
Een nieuwe product-markt combinatie
Out of your comfort zone
Het sales assessment en samen sparren met medecursisten, vond Elle leerzame aspecten van de cursus. “Iedere cursist heeft zijn eigen achtergrond en brengt een verscheidenheid aan kennis met zich mee. Dat zorgt voor een dynamiek die nieuwe inzichten geeft. Ook door het sales assessment wordt je uit je comfort zone gehaald. Ik heb geleerd mijn verhaal aan te passen aan mijn gesprekspartner. Een productontwikkelaar wil graag andere informatie dan een inkoper. Door met belanghebbenden en potentiële partners in gesprek te gaan, kom je er pas écht achter waar ze waard aan hechten. Daarnaast heeft de HAS een groot netwerk om je in contact te brengen met interessante partijen”.