De Laat Coffee realiseert 99% van hun verkoop op het gebied van business-to-business (B2B). Aan mij was het de taak om marktonderzoek te gaan doen naar een nieuw product, gericht op de consument (B2C). Wat je tegenwoordig steeds vaker ziet zijn koffieboxen/koffieabonnementjes, en met dit verdienmodel wilde De Laat geen kansen laten liggen. Daarom ben ik hier een marktonderzoek naar gaan doen. Voor De Laat was het wel van belang dat de koffiebox-abonnementen brievenbusgeschikt zouden zijn. Zo hoeven klanten niet thuis te zijn om hun vers gebrande koffie te ontvangen elke periode.
Allereerst heb ik een interne analyse van het bedrijf gemaakt om te weten te komen hoe het bedrijf in elkaar steekt en welke verbeterpunten hierin zijn. Vanuit daar ben ik gestart met mijn onderzoek naar 3 concurrenten van brievenbusgeschikte koffiebox-abonnementen, en deze heb ik beschreven op basis van de 4P's (Product, Prijs, Plaats en Promotie). Daarna heb ik een enquête opgesteld met vragen gebaseerd op de 4P's, en deze afgenomen bij 381 mensen uit de potentiële doelgroep. Op basis van mijn bevindingen heb ik conclusies getrokken en aanbevelingen gegeven aan het bedrijf.