1. Home
  2. Meer HAS
  3. HAS Food Experience

HAS Food Experience

De HAS Food Experience is hét jaarlijkse food-evenement van HAS Hogeschool waarop studenten innovatieve food-projecten presenteren en meedingen naar de FoodmanShip Awards. Dit jaar was de 14e editie van het evenement dat de afgelopen jaren tot soms wel 1500 bezoekers trok, onder wie veel foodprofessionals en gerenommeerde foodbedrijven. In coronatijd werd het evenement vernieuwd. De HAS Food Experience werkt van podium naar platform en zorgt er zo voor dat steeds meer studenten met hun kansrijke ideeën en projecten de weg naar de markt vinden.

Bekijk de foto's van dag 1 (pitches) en dag 2 (prijsuitreiking).

AFTERMOVIE

 

PROJECTEN ONLINE BEKIJKEN

De FoodmanShip awards werden uitgereikt tijdens een online event op 1 februari. Tijdens deze ‘liveshow’ nam presentator Rudy van Beurden de deelnemers mee langs de genomineerde projecten en deelden experts de laatste ontwikkelingen op het gebied van food. Naast het online event kunnen deelnemers zelf online alle projecten bekijken én de hele week speeddate meetings aanvragen met de studenten die het project hebben uitgevoerd.

ON THE ROAD TO 2030

De projecten van de studenten waren dit jaar verdeeld over 5 categorieën met een met een focus op de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, waar wij ons als HAS Hogeschool actief aan committeren. Met die focus zijn wij ‘On the road to 2030’, het centrale thema dit jaar.

WINNAARS & Runners-up FOODMANSHIP AWARDS

Categorie Protein| sustainable alternative proteins

  • WINNAAR: DITTO van Nienke Faas: een concept van 3 hybride worsten met een uitgesproken smaak die mannen onbewust helpt hun vleesconsumptie te reduceren zonder in te boeten op de eetbeleving. Lees meer en bekijk de pitch
  • Runner-up: Favafit - Sam Keller, Annabel Stevens, Juliette van der Werff, Niels van Poortvliet
  • Runner-up: Zeewit – Stefan Smits

Categorie Healthy body and mind

  • WINNAAR: Chefke van Silke van Boxtel: maaltijdpakketten in een vrolijke verpakking die gezinnen met een lager inkomen en gezondheidsissues op een makkelijke manier helpen gezonder te eten.  Lees meer en bekijk de pitch
  • Runner-up: Prickl- Yara Boever
  • Runner-up: Groente snacks - Juliette Linssen

Categorie Sustainable Food systems | the food chains

  • WINNAAR: Onze Markt van Hester Schilt: een nieuw coöperatief merk met als missie om een ​​eerlijke voedselketen te creëren en boeren een eerlijke prijs te betalen. Extra bijzonder: ligt al in de supermarkt! Lees meer en bekijk de pitch 
  • Runner-up: FAIA meeting GenZ- Simone Klümpen, Carola Löh, Evi Willems, Kyara Legius, Rik van Oers, Sonia Pascual Peñas
  • Runner-up: The Fiddlehead Federation –Cindy de Renett

Categorie Unwaste | reduce and prevention

  • WINNAAR: Phoenix coffee Reborn van Steef Kunnen: een luxe chocoladeconcept met gedroogde koffiedrab als een van de ingrediënten. Lees meer
  • Runner-up: Ditch the sachets - Kino Notenboom
  • Runner-up: Easy Squeezy - Kamilla Gorter

Categorie Meaningful Food Innovations

  • WINNAAR: Open Up van Duifje van Dugteren: dit spannende concept is een drankje en spel ineen dat het gesprek opent over seksualiteit, seks en gender. De bierflesjes (etiketten) zijn van buiten allemaal anders, maar van binnen allemaal gelijk. Lees meer en bekijk de pitch
  • Runner-up: Extra-C - Lucki Pijpers
  • Runner-up: Pestpallets Delicia - Daan van Hurk, Zoë Hulstein, Jasmijn Frantzen, Vincent Vijverberg