Topproject: HAS Food Experience: concepten ontstaan vanuit de intrinsieke motivatie van de student

Nieuws 19 december 2018
HAS Hogeschool - HASFE18

De HAS drukt met de studenten die de hogeschool aflevert een duidelijke stempel op de foodsector. De concepten die de studenten ontwikkelen laten zien waar de sector staat en wat er nodig is om toekomstbestendig te zijn.

Voor de HAS Food Experience was 2018 een jaar vol mijlpalen. Op 29-30 januari was de 10e editie van het evenement op HAS Hogeschool waarop vierdejaars studenten innovatieve projecten presenteren. Voor het eerst duurde het evenement niet 1 maar 2 dagen. Ook waren er voor de eerste keer meer dan 1500 bezoekers en werd er een HAS Food Experience app gelanceerd. En als klap op de vuurpijl zat de HAS Food Experience bij de laatste 3 in de Europese finale van de EEPA Awards (internationale prijs voor initiatieven die ondernemerschap bevorderen) die op 20 november 2018 plaatsvond. Op 4-5 februari 2019 vindt de 11e editie plaats.

Organisatie door het onderwijs zelf

Bijzonder is dat het evenement door het onderwijs zelf wordt georganiseerd. Docente Mary van Hoek-Hendriks is sinds enkele jaren de trekker. “Dat wij de organisatie zelf doen, heeft meerwaarde omdat het draagvlak daardoor heel groot is. We tillen het evenement ieder jaar samen met de studenten en collega’s weer naar een hoger niveau. De kwaliteit van onderwijs ligt aan de basis van de talentontwikkeling van onze studenten en dat zie je terug in de HAS Food Experience.” Mary werkte voor haar carrière bij de HAS in het bedrijfsleven. “Toen ontwikkelde ik foodconcepten en bracht ze naar de markt. Nu draag ik bij aan de ontwikkeling en ‘marktgang’ van studenten.”

Lees het hele verhaal