Topproject: Project ‘Korte Keten 2.0 – Lokaal en Digitaal’ stoomt door naar tweede fase

Nieuws 18 mei 2018
Online Food Brabant - HAS Hogeschool

Centraal in het project staat de ontwikkeling van een shared services platform, waarop de ondernemers bijvoorbeeld gezamenlijk hun aanbod in de markt kunnen zetten.

De eerste fase is net afgerond en de tweede fase is alweer van start: de partners van het initiatief ‘Korte Keten 2.0 – Lokaal en Digitaal’ stomen gestaag door met op dit moment onder meer 2 afstudeeropdrachten van studenten Geo Media & Design en Bedrijfskunde & Agrifood-business.

Shared services platform

HAS Hogeschool, Geodan, ZLTO en Food!Up Brabant (Provincie Noord-Brabant) startten in 2017 het initiatief om ondernemers in de korte keten te ondersteunen bij het succesvol ontwikkelen en exploiteren van hun online marktpropositie. Centraal hierin staat de ontwikkeling van een shared services platform, waarop de ondernemers bijvoorbeeld gezamenlijk hun aanbod in de markt kunnen zetten. Daarnaast kan het platform hen voordelen bieden ten aanzien van dienstverlening op gebied van (online) marketing, data, ICT en logistiek.

Online Food Brabant - HAS Hogeschool

Online Food Brabant

“Informatietechnologie en data bieden boeren nieuwe kansen om verbindingen te maken met ketenpartijen en klanten, ideeën te testen en de logistiek slim in te richten”, staat te lezen op de projectwebsite Onlinefoodbrabant.nl. “Dataficatie van de voedselketen kan leiden tot nieuwe toegevoegde waardeproposities voor boeren, innovatieve  distributiemodellen, nieuwe vraaggestuurde, kortere afzetketens en ander koopgedrag van consumenten.” Het nog te ontwikkelen shared services platform is eigenlijk een online proeffabriek, een concrete manier om hiermee te experimenteren.

Lees hier het hele verhaal

Dit verhaal gaat over een van onze topprojecten: projecten waar we trots op zijn en die we daarom graag aan de buitenwereld laten zien.